9 ting der kan optimere dit julesalg

Julesalget er ved at nå sin sidste fase, og det er nu vigtigere end nogensinde før, at din webshop er fuldt forberedt. Vi har derfor samlet 9 tips, der fintuner din webshop, så julen bliver lidt mere glædelig for dig og dine kunder.

Vores tips er skræddersyet til brugere af Woocommerce, som vores egne webshops er programmeret i, men kan bestemt også være en inspiration til dig, der bruger andre programmer.

1. Forbind din side

Forbind din side til dit nyhedsbrev gennem det gratis plugin MailChimp for Woocommerce.  Ikke alene kan du få nye medlemmer til dit nyhedsbrev, men du kan også sende mails med forladte indkøbskurve, lave personlige nyhedsbreve og tilbud på baggrund af købshistorik. På den måde kan du få julens kunder ind som trofaste kunder resten af året.

En anden vigtig forbindelse er Facebook Pixel. Med en Pixel kan du ramme dine besøgende gennem facebookannoncer, og få dem tilbage på din side. Læs mere om Facebook Pixel.

2. Planlæg din markedsføring

Når de sidste pakker skal sendes, og du gerne selv vil begynde at holde julfri, bliver der ikke tid til markedsføring. Det kan derfor betale sig at planlægge dine opslag på Facebook mv. allerede i dag, så de postes på din side automatisk i løbet af jul og nytår.

3. Opdater din side til julen

Find julegrafikken frem og få billederne på din facebookside og hjemmeside ændret, så de udstråler jul og gode tilbud. Der er intet mere tillidsvækkende end en opdateret hjemmeside, så kunden ved, at din hjemmeside er seriøs.

4. Opret dine kommende events

Hvis du har modeshows, pop-up shops eller andre begivenheder i det nye år, er det en god ide at offentliggøre det nu. Lav det som en begivenhed på din hjemmeside og på Facebook, så begivenhederne kan sprede budskabet om din webshop.

5. Sæt pris på dine loyale kunder

Har du indhentet tilladelse til at tilføje dine nuværende kunder til din mailliste? Hvis du har, bør du lave et segment med de, der før har købt i din webshop, og sende dem en rabatkode eller lign., som de kan benytte her til jul. Kunderne føler sig værdsat, og du øger dit salg – det bliver ikke bedre.

6. Fortæl om din fragt- og byttepolitik

Mange danskere har travlt og handler julegaver meget tæt på jul. Det er derfor vigtigt, at du får kommunikeret din fragt- og byttepolitik ud på din hjemmeside og på facebook, så dine kunder ved hvornår de sidst kan bestille og hvor længe de kan bytte.

7. Anbefal produkter dine kunder vil elske

Du har kun et begrænset antal dage tilbage til at vise dine fantasiske produkter frem. Fokuser derfor på dine bedste produkter, og fortæl om dem på din facebookside. Du kan også fremhæve dem på din hjemmeside, så ingen er i tvivl om, hvad de burde købe.

8. Engager gamle kunder

Når du har opsat dit nyhedsbrev, er det med at sætte automatikken i gang. Lav derfor en serie af velkomstmails, som automatisk bliver sendt ud til alle der joiner dit nyhedsbrev. Lav måske endda nogle gode tilbud i dine mails, så du hurtigt får kunderne tilbage i butikken.

 9. Find nye kunder gennem reklamer

Julen er også en god lejlighed til at finde nye kunder. For at gøre det så nemt og virkningsfuldt som muligt, kan du installere pluginnet Facebook for Woocommerce. Med det plugin kan du oprette målrettede kampagner på din facebook og lave dine produkter om til kampagner – helt automatisk.

 

Ovensående tips er noget alle kan lave, hvis de har god tid og en teknisk snilde. Vil du hellere bruge din tid på det, du er god til, kan du kontakte os her, og vi kan tage en snak om hvordan vi hjælper dig igang.

 

Sådan vælger du det perfekte domænenavn til din nye hjemmeside

Hvis du skal til at state en hjemmeside eller webshop, er du nok allerede stødt på spørgsmålet: Hvordan vælger jeg det bedste domæne til min side?

Semvom det måske virker ligetil, er der mange ting, man skal tage højde for, så man giver sin nye hjemmeside de bedst mulige vilkår for at blive en succes. Domænet er nemlig den adresse der skrives i browseren og hjælper både din kunder og søgemaskinerne til at finde din hjemmeside.

For at gøre det lettere for dig at vælge rigtigt, har vi her samlet 4 gode råd:

1: Hold det kort

Når det kommer til domænenavne, er talemåden less is more dækkede. Kunderne har nemlig lettere ved at huske korte og præcise domænenavne end lange og kringlede. Det er eksempelvis derfor at ekstrabladet benytter EB.dk i stedet for ekstrabladet.dk.

2: Brug ikke æ, ø og å

Hvis firmanavnet indeholder æ, ø eller å, kan man let være tilbøjelig til at bestille et domæne med lige netop det. Det kan virke nemt, det gør livet besværligt for udenlandske kunder der ønsker at besøge din side, og søgemaskiner på andre sprog end dansk. Hold dig derfor til ae, oe og aa hvis muligt.

3: Vær intuitiv

Når dine kunder skal finde din hjemmeside igen, er det nemmest for dem, hvis dit domænenavn hænger sammen med din virksomheds navn. Åbner du en ny webshop, er det en fordel at vælge et domæne der fortæller hvad din hjemmeside omhandler, som eksempelvis haveshoppen.dk. Det giver hurtigt dine kunder et overblik.

4: Vær forberedt på ændringer og vær kreativ

Mange af de gode domæner er allerede taget, så der er ingen garanti for, at du kan få det du ønsker. I så fald er det bare om at være kreativ, og åben for andre muligheder. Haveshoppen.dk kan måske ændres til havebutikken.dk? Der er mange muligheder, og et er helt sikkert ledigt.

 

Har du brug for yderligere vejledning til valg af domænenavn, eller ønsker et uforpligtende tilbud på en hjemmeside til dit nye domæne, er du altid velkommen til at kontakte os her på siden eller via vores facebookside.

 

Søg i indlæg:
Har du et andet spørgsmål?
Loading...
Facebook Messenger for Wordpress